Mai jos, vă arăt cele mai bune 20 de instrumente SEO gratuite pe care le puteți folosi pentru a îmbunătăți vizibilitatea site-ului dvs. și pentru a atrage mai mulți vizitatori decât oricând.
- Google Analytics
Este un instrument indispensabil pe care fiecare marketer și SEO trebuie să-l cunoască. Cu acesta veți putea efectua analize și vedea performanța site-ului dvs., obțineți informații despre conversiile vizitelor, precum și rapoarte de analiză tehnică (reclame, rețele sociale, conținut etc...)
- Google Search Console
Una dintre cele mai bune extensii pe care Google vi le poate oferi. Permite eliminarea URL-urilor și backlink-urile negative de pe web, printre altele. De asemenea, oferă rapoarte detaliate despre analiza căutării, erorile de urmărire și căutările pe web.
- Planificatorul de cuvinte cheie Google
Este unul dintre cele mai practice instrumente SEO gratuite pentru a găsi cuvinte cheie. Cuvintele cheie sunt un element esențial al SEO. Ele ne ajută să ne poziționăm mai bine pagina web, făcând ca algoritmii motoarelor de căutare să vadă conținutul unei pagini ca fiind relevant și de interes pentru utilizatori. Cu acest instrument, veți găsi nu numai sugestii de cuvinte cheie, ci și informații despre frecvența cu care sunt căutate și modificările în timp.
- Google Trends
Cu Google Trends putem detecta ce tendințe de căutare au loc la nivel național și internațional. Acest instrument vă permite să vedeți care sunt cele mai active căutări în funcție de zona geografică, listele de tendințe sau cele mai vizionate videoclipuri de pe YouTube.
- Viteza paginii Google
Unul dintre aspectele esențiale pentru îmbunătățirea experienței utilizatorului este creșterea vitezei de încărcare, care va servi și la îmbunătățirea poziționării web sau SEO. Cu acest instrument, puteți analiza și optimiza viteza paginii site-ului sau blogului dvs.
- Test Google Mobile Friendly
Utilizatorii accesează internetul de pe telefoanele mobile din ce în ce mai des. Prin urmare, clienții tăi vor naviga și pe site-ul tău de pe acest dispozitiv. Acest instrument Google vă permite să vă optimizați site-ul web, astfel încât experiența utilizatorilor să fie la fel de bună de pe orice dispozitiv.
- Google My Business
Unul dintre cele mai utile instrumente SEO gratuite. În profilul tău, poți adăuga toate informațiile despre compania ta care pot fi atractive pentru potențialii clienți. De asemenea, prin Google My Business, închideți distanța dintre dvs. și utilizatori, creând genul de dialog care atrage atenția algoritmilor motoarelor de căutare.
- Google Business Review Link Generator
Este important ca clienții să vă poată găsi cu ușurință pe web. De asemenea, este important ca atunci când au ceva de spus despre experiența lor cu compania ta (mai ales dacă este ceva pozitiv), să aibă unde să o facă. Cu acest instrument, puteți crea link-uri personalizate pe care să le trimiteți clienților și să le scrieți opiniile direct pe profilul dvs. Google.
- Semrush
Un instrument SEO pentru model freemium foarte complet. Unele dintre funcțiile gratuite includ cercetarea cuvintelor cheie sau analiza concurenților tăi. Dacă în orice moment te hotărăști să investești mai mult în SEO, există și o opțiune plătită care face minuni. Până atunci, puteți profita și de SEOquake, o extensie Chrome afiliată cu funcții complete.
- Microsoft ISS SEO Toolkit
Această extensie vă permite să efectuați analize detaliate pe pagina dvs., să gestionați fișierele robots.txt și să gestionați indexurile și fișierele sitemap pentru a controla modul în care motoarele de căutare interacționează cu conținutul paginii dvs.