Pentru a intelege exact cum poate afecta GDPR procesul de SEO si de ce anume trebuie sa se tina cont, trebuie ca, mai intai, sa fie bine stabilita aceasta notiune relativ noua care se presupune ca va avea un impact major asupra a numeroase aspecte legate de SEO.
GPDR – definitie
General Data Protection Regulation sau pe scurt GDPR, este de fapt un set de reguli ce se refera la protectia datelor cu caracter personal, valabile la nivel european.
Toti cei care detin un magazin online sau cei care, in general, prelucreaza date cu caracter personal, vor fi cu siguranta interesati de aspectele pe care le voi prezenta in continutul acestui articol. GDPR va influenta cu siguranta multe aspecte ce tin de SEO, insa acesta nu este un motiv de ingrijorare, daca veti citi cu atentie urmatoarele randuri si veti afla exact cum stau lucrurile!
Rata de conversie
Numarul de conversii este unul dintre cele mai importante aspecte cand vine vorba despre SEO si este monitorizat constant! Conform regulamentului GDPR este necesar ca utilizatorii, in momentul checkout-ului, sa stie clar si precis scopul pentru care le sunt solicitate datele cu caracter personal!
O mare atentie trebuie acordata optiunilor privind acceptarea termenilor si conditiilor, a protectiei datelor cu caracter personal si a inscrierii la newsletter, deoarece aceste optiuni nu trebuie sa fie prebifate!
Consimtamantul
Acest aspect se refera la acceptarea din partea utilizatorilor. Cu siguranta, la momentul actual, majoritatea dintre voi au accesat site-uri ce afisau mesaje de genul „ Site-ul utilizeaza cookie-uri ” ori „ Prin accesarea site-ului nostru esti de acord cu politica cookie ”.
Ei bine, conform GDPR astfel de mesaje nu mai sunt valabile si este necesara o acceptare clara din partea vizitatorilor. Din punct de vedere SEO, acest lucru poate genera o crestere a vitezei de incarcare a site-ului – crestrea vitezei de incarcare conduce, in final, la influentarea pozitiei in Google.
User experience
User experience se refera la calculul pozitionarii pentru Google ori pentru alte motoare de cautare, iar daca va fi necesar un pop-up prin care utilizatorii sa-si dea consimtamantul in privinta politicii cookie, atunci intreaga experienta de cautare ar putea fi afectata.
Pentru a evita acest lucru, web designerii impreuna cu expertii SEO trebuie sa descopere cea mai buna solutie – aceasta ar fi un design care sa contina elemente GDPR, iar in acelasi timp, site-ul sa ramana SEO-friendly.
Factor de pozitionare
Desi nu a fost facut niciun anunt oficial, este posibil ca Google sa introduca un nou factor de pozitionare, pe langa cei 200 de factori pe care ii utilizeaza deja, tocmai din cauza GDPR.
Chiar daca acest lucru nu este o certitudine, nu este nici imposibil sa se intample, in viitor! Un exemplu concret in acest sens, il reprezinta certificatul SSL – conceptul parea optional la inceput, insa, in final, a devenit un factor important de pozitionare.
Ca o concluzie finala, este recomandat sa luati in serios GDPR, dar mai ales, sa gasiti cele mai bune solutii sa implementati aceste reguli intr-un mod eficient care sa nu afecteze deloc sau foarte putin, procesul de SEO!
0 Comentarii